Sunday, October 23, 2011

Lawatan Benchmarking dari Raub Pahang ke SKBP..

Setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih dirakamkan kepada En Sukri Penolong Pengarah, selaku ketua unit pra sekolah di Jabatan Pelajaran Negeri Kelantan kerana sudi meluangkan masa berada di SKBP, sekali gus sudi menyambut peserta rombongan dari Raub. Seramai 45 orang ahli rombongan yang terdiri dari guru-guru pra sekolah, PPM pra sekolah serta ahli warga guru dari zon Dong, Raub, Pahang. Jutaan Terima Kasih kerana memilih sekolah kami sebagai destinasi lawatan penandaarasan sekolah. Terdapat 2 kelas pra melor dan pra mawar, dimana pra mawar telah dianugerah pra sekolah 5 bintang oleh pihakjabatan pada tahun lepas dan pra melor mempunyai potensi untuk dianugerah 5 bintang pada tahun ini, insyaallah.........
Disambut dengan 'welcome drinks' diiringi dengan dikir barat dan tarian walinongsari oleh murid tahun 6. Kemudian taklimat ringkas mengenai sekolah oleh tuan Guru Besar disusuli dengan taklimat pengurusan prasekolah berbintang oleh guru pra Puan Azizah Daud.
Visual menjelaskan sekitar lawatan peserta rombangan ke kelas pra sekolah dan sekitar serta ke bilik pemulihan contoh 'kelas mutiara' lawatan diakhiri dengan makan tengahari di bilik tamu kantin dengan hidangan 'nasi kerabu' Terima Kasih,......... yang baik datangnya dari Allahswt dan yang buruk adalah dari kita manusia yang kerdil.

No comments: